duminică, 17 iulie 2011

Calatori prin tara ( ziua a II-a)

Am plecat din Rm Valcea pe la 10 dimineata. Initial voiam sa urcam sprea Arieseni pe Valea Oltului, dar pentru ca si anul trecut mai fusesem pe acolo am hotarat sa o luam pe Valea Jiului. Si in plus tineam neaparat sa ajung la Prislop, manastire despre care auzisem atatea dar pe care n-o vazusem niciodata.
Imediat ne-am uitat pe harta ce altceva am mai putea vizita si am si stabilit itinerariul.Ar fi fost multe de vazut, dar norocul nostru ca si anul trecut vizitasem o parte din ele precum Horezu Polovraci, Pestera Muierii si acum nu ne ramanea decat sa admiram din treacat locurile si sa ne bucuram de frumusetile naturale ale Vaii Jiului.

Prima oprire a fost in
Targu Jiu.
Minunat!
Asa imi imaginez eu parcurile din Londra si asa mi-au confirmat si finii nostri cu care eram si care vazusera Londra: racoare, curatenie,parcuri verzi imense ....


Porumbei si flori la tot pasul

Asteptam sa ne dea ursuletul cate o inghetata

Mami ne-a dus la Coloana infinutului dar noi vrem sa alergam pe pajiste, nu sa stam la fotografiat



Hei, nu va mai pupati atat! haideti la plimbare prin parc! striga Briana la noi.

Tacere pret de o secunda.....


Si am plecat mai depare pentru ca era trecut de pranz bine si nu facusem decat vreo suta de km din cei aproape 400 pe care ii aveam de parcurs.

Urmatoarea oprite a fost in
Hateg. Am intrebat in stanga si-n dreapta unde putem vedea zimbrii caci imi aminteam ca in copilarie ii vazusem in rezarvatie, dar toti dadeau nedumeriti din umeri. Ne-am lasat pagubasi si am plecat sa vedem manastirea Densus, cea mai veche biserica romaneasca in care si astazi au loc slujbe religioase. Datorita particularitatilor acesteia, biserica este cunoscuta drept cel mai ciudat edificiu din Tara Hategului.Istoricii au pareri impartite. Unii spun ca ar fi fost ridicata pe ruinele unui edicifiu pre-crestin din Dacia, altii cred ca a fost ridicata pe fundatia unui templu inchinat zeului Marte, multi spun ca biserica a fost mai intai un mausoleu inchinat generalului Longinus Maximus, ucis de daci, Nicolae Iorga o plaseaza in secolul al XVI-lea iar istoricul de arta Vataseanu crede ca ar fi din ultimul sfert al secolului al XIII-lea.
oricum si mie, din cate manastiri si biserici am vazut in viata mea, chiar mi s-a parut cea mai deosebita :zidurile sunt din caramizi cu inscriptii romane, capiteluri, pietre funerare, tuburi de canalizare, blocuri, marmura, coloane si statui luate din Ulpia Traiana.


Apoi din trecere si Sarmisegetuza.....



Contiunam goana nebuna spre Manastirea Prislop care era de fapt si scopul acestei excursii pentru ca deja se lasa seara. Mi-am propus sa mergem in concediu in Apuseni doar ca sa ajung la acest loc minunat de pelerinaj, la mormantul Parintelui Arsenie Boca. Si intr-adevar a meritat doua zile de mers.....
Un colt de rai e putin spus....


aici e cimitirul


iar aici mormantul....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu