marți, 11 mai 2010

Uleiul de palmier


De multa vreme tot voiam sa scriu despre acest ulei si n-am avut timp. In cautarile mele de alimentatie sanatoasa, sau ma rog, cat mai sanatoasa, am aflat despre acest tip de ulei si despre beneficiile lui.Deja l-am inlocuit pe cel de floarea soarelui cu el pentru că rezistă la temperaturi foarte ridicate – 230 de grade Celsius, nu pătrunde în alimente, nu miroase şi nu face fum.Plus nici pretul nu mi se pare mare . Ma asteptam sa-l gasesc la pretul celui de masline, dar spre surprinderea mea, e mult mai ieftin ( cam 7 lei l)

Studii efectuate în SUA au demonstrat că uleiul de palmier este bogat în vitaminele A şi E. Aceste vitamine sunt antioxidanţi puternici, care au un rol deosebit în prevenirea îmbătrânirii precoce. Însă, potrivit nutriţioniştilor, principalul atu al uleiului de palmier este rezistenţa lui la prăjit. Uleiul de palmier nu se degradează în timpul prăjirii şi nu formează substanţe toxice, aşa cum se întâmplă în cazul celorlalte uleiuri. Uleiul de palmier nehidrogenat sau nerafinat rezistă la temperaturi de până la 230 de grade Celsius, în vreme ce uleiul de măsline – 180 de grade, iar uleiul de floarea-soarelui – la doar 160 de grade. Uleiul de palmier are avantaje majore faţă de celelalte uleiuri vegetale: nu pătrunde în alimente, nu miroase, nu face fum şi nu îşi schimbă culoarea. Uleiurile de floarea-soarelui, de şofrănel, de germeni de porumb sunt foarte sensibile la prăjit. De aceea, dacă nu avem ulei de palmier, mai bine folosim untură de porc decât ulei de floarea-soarelui pentru prăjit”, arată prof. dr Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu