miercuri, 25 februarie 2009

LA 2 ANI


- a facut pisu pe biroul meu( cand sunt la calculator sta si el langa mine cu fundul pe pervaz si cu picioarele pe birou. si pentru k pozitia seamana probabil cu cea de pe olita, iar el n-avea pampers...i-a dat drumu.. )
- a baut apa dintr-o cratita pusa la inmuiat in chiuveta de la bucatarie ( ii place sa bea din cana , dar pentru k la fel de mult ii place sa-si toarne apa pe el, evit sa-i dau..si baiatul a gasit de unde sa-si ia singur.. . Noroc k nu pusesem si detergent....
-a scos toate servetele umede dintr-o cutie si le-a pus pe calorifer la uscat...
- vrea sa ii aduca Mosul: cacarii ( jucarii) cacalata( ciocolata) si bombonane…
- Intr-o dimineata ii zice Brianei, care era pe marginea patului:-Fata, biana, cazi!!!
- a invatzat primul cantecel pt Mos craciun:

Mo caciun cu pete daius
A vinit de pin namesi
Si aduce giucalii
A fititze a baietzi.
Mooo, ca-ciun, mooo ca-ciun!
Bavoooooo!!!(
tot el)-bate din plame
( Eu incepeam de obicei cuvintele din cantec, iar el le continua. La “dalbe” eu ziceam da… si el continua IUS…Mi-a fost asa de drag k l-am lasat sa cante asa)


-mimitza l-a invatzat prima poezie:
Pis, pis, pis
A visat noapte vis.
Palam, pepanam,
Punda osie puneam
Labutza ghiat manutza…..Bavooooooooo
!!!!( bate din palme)

-si-a serbat ziua de nastere doar cu cativa prieteni pentru ca amandoi erau raciti si nu am indraznit sa invit multa lume sa nu le transmitem si lor



- a venit Mos Craciun la mimitza, i-a cantat, dar era nerabdator sa ia jucariile.N-a prezentat nicio alta importanta Mosul.Nici macar teama nu i-a fost.




LA 2 ANI SI O LUNA
-Nu se intelege sub nicio forma cu bibi. Ea e topita dupa el, iar el nu o lasa sa se atinga de nicio jucarie de-a lui, ba i le mai ia si pe ale ei. Nici pe el nu suporta sa-l atinga..Nu stiu cum vor evolua lucrurile, dar asa nu se poate…
- a invatat o noua poezie:
Catzelus cu pau chet
Pua atza din cotetz
Jua nu fua
Am pins cu atza-n gua
( si arata cu degetelul spre gura)
Ou-n buzunal
……polulal….bavoooooooo
!!!

-a inceput sa se joace singur, sa inventeze jocuri, sa le vorbeasca jucariilor

A vazut ceasul din sufragerie si a realizat k e un nas cu ochelari. O data cand aspiram ma intreaba:
-mami, scoatem mucii la ceas??


Ne jucam de multe ori si eu tot ii spun k ii pap manutza piciorusul obrajorii, dar el de colo:
-mami, papa putza!
- eu: e rusine mami!


Alta data cand ii schimbam pampersul il intreb:
-papa mami putza baiatului? La care el:
- Usine, mami!!!


Din "jurnalul" de pe DC
Trimis la: - 22/01/2009 : 20:28:42
Darius e deja mare..nici nu-mi dau seama cand a crescut asa brusc. Vorbeste foarte bine dar numai cu cine vrea el( in casa nu-i tace gura), stie cateva poezioare si cantecele ( pe care le spune doar persoanelor dragi sau care ii promit bomboane/ciocolata), inventeaza jocuri din nimic, isi imagineaza situatii si personaje cu care vorbeste, ne povesteste din ce isi aminteste din vacanta la bunici, e innebunit dupa tom si jery,face la olita( dar si pe el uneori)tot nu o accepta pe briana in jocurile si la jucarile lui... inca e gelos pe ea, nu mananca foarte bine, dar stiu k are perioade si perioade asa k sunt destul de ingaduitoare, e mult mai cuminte si mai calm decat inainte. il afecteaza foarte mult cand ii spun k ma supar pe el si inista sa ma impace...Imi pare rau k nu mai e asa poznas k inainte..parca n-as fi vrut sa creasca, dar asta e viatza...ma bucur de fiecare cuvant stalcit pe care il mai spune si nu il corectez pentru k stiu k nu mult timp le va mai spune asa...
imi pare rau k nu imi fac timp sa notez chiar toate chestiile pe care le face/ spune, desi de mult timp mi-am propus asta...
o sa-mi fac si eu un blog intr-o zi...


Trimis la: - 23/01/2009 : 15:01:54
________________________________________
sa va mai spun de darius..azi m-a impresionat cu doua chestii: am iesit la plimbare cu dandusa, crinuta si raducu si am strabatut toate strazile cartierului nostru. la un momentdat, am ajuns in fatza scarii prietenului lui, razvan. Nici nu mi-a trecut prrin cap k va recunoaste scara...doar toate din cartier seamana intre ele... sa nu-l mai pot lua de acolo k voia la razvan...
Si a doua chestie e legata de memoria lui . Eu nu credeam k un copil de doi ani sa aiba amintiri mai vechi de 1-2 luni...La intoarcerea acasa de la plimbare am trecut pe lanaga niste garaje unde asta vara s-a intalnit cu niste copii si au desenat pe asfalt cu caramida. Azi cand am trecut pe acolo( nu mai trecusem alta data de prin iulie) s-a asezat pe vine si a luat o piatra de jos si mi-a zis" mami desene"...
nu-mi venea sa cred k isi aminteste de asta vara, mai ales k doar o singura data desenase acolo ...

Iarasi despre darius-legat de imaginatia lui de data asta...
- a gasit seringa de la Nurofen si in cateva minute a inventat o sumedenie de jocuri:mi-a facut injectie cu ea , si-a facut si lui-( "auuu ce doaleee"!!)si a luat la rand toate jucariile din plus si le-a injectat.apoi s-a gandit sa fumeze: s-a asezat pe scaun picior peste picior cu cana de apa in fatza si cu "tigara in mana".din cand in cand mai si scruma...Dupa ce a terminat de fumat a cautat prin jucarii si a gasit o forma rotunda, a bagat in ea un servetel si in servetel seringa si a inceput sa cante "muti ani taiaca"...a tinut-o asa pana i-a venit alta idee: sa "desurubeze" tot ce era surub prin casa..era asa concentrat de aveai impresia k face chiar o munca importanta... A terminat si cu mesteritul si nu stia ce sa mai inventeze..a stat putin pe ganduri si a gasit o noua intrebuintare: pai de baut apa...
Cred k daca nu ii distragea buni atentia mai gasea el si altele..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu