marți, 24 februarie 2009

LA 1 AN JUMATE



-a stat o luna la vacareni k sa ma pot descurca eu cu briana
-striga catelul:Moma!!(mona)
-goneste puii: sio,sio! Si bate din palme
-calul face dii,vaca muu,oaia bee
-zice : mami , tati, mimi ( mamita)cheia, pucii(papucii), ete( uite)
-Cand plange Briana vine la mine si imi ridica bluza si incearca sa o puna la san: tzatzi bebe
-il place la nebunie la plaja si in apa. Nu-l mai putem scoate
-leaga foarte usor prietenii, dar nu se joaca impreuna cu alti copii ci doar langa ei
-daca se loveste undeba bate locul respectiv: na-na
-l-am ras i

LA 1 AN SI 7 LUNI



-spune aproape orice cuvant din doua silabe care nu are consoane alaturate:masa, casa, utza,Piki(Pinki),moni sau boni( bunicu),numara:doi, tei, pa, cici,puiu,iote(uite), dool(gool)!usu(ursu),bea, dai,stai,bate,

LA 1 AN SI 8 LUNI



-il cheama Dai si are 2 (ani)
-zice:mas(mars)cucu,putza,apala(afara),codac(cotcodac)pat,Ales(alex),
recunoaste animalele si daca il intrebi cine sunt el spune cum fac fiecare: cocosul face cochi, cucu face cuco,ursul mo-mo,gaina godac-bec( te iubesc)
-mesi(mersi)- zice dupa ce primeste sau da un obiect)
-ousol(ousor)
- a facut prima propozitie: Moni nani pat.
-deseneaza pe unde apuca asta insemnand usi, pereti, jaluzele, lenjerie, covor
-ne chinuim cu olita, dar fara succes. A facut de 2-3 ori dar intamplator
-a facut kk pe scaunul din bucatarie pt k il lasasem fara pampers
- daca vrea sa o dea pe briana la o parte dintr-un loc, o impinge cu piciorul si zice mas(mars) k doar asa o dadea pe Mona la o parte la Vacareni...
-canta prin casa : budilici, budilici( Cip ii zice buldirici-habar n-am ce inseamna)
-i-am luat o masinuta cu pedale dar nu vrea sa pedaleze si merge k Flinstone cu picioarele pe jos
-cere mereu apala la pii(afara la copii)
- daca vede vreun gandac, paianjen,furnica alearga dupa ele si stiriga:gagacul, gagacul..
-ma iubeste cand are chef(foooarte rar) si-mi spune bes

LA 1 AN SI 9 LUNI



- zice aproape toate cuvintele pe care le aude, dar unele in felul lui:
osu( rosu)
baighen(galben)
vede(verde)
pantu(alefantu)
fitiza(fetiza)
tzantu(vantu)-apala bate tzantu( afara bate vantu)
caun( scaun)
tzasa(casa)
baba( barba)
dacu (gatu)
ciuciol(picior)
apte(lapte)
diti(dinti)
-am incecacat sa-l invat primul cantecel:”Bate vantul frunzele”, dar nu prea se intelege nimic..gesturile nu-i lipsesc insa( arata cum bate vantul, cum se invartesc moristile, cum da la pui si cum se suie in copac)E bun de mim...

o schimbam pe briana odata si vine curios sa se uite.cica: "iote putza..."..eu ii raspund k bb nu are putza ci pasarica ca care el incepe sa bata din palme: sio, sio!!( k la gainile lu bunica-sa)

- darius ce ai in pampers?
-putza!!!!...( se rusineaza)
-si mai ce?
-ousooool...(rade)
-cate?
-doi..( bucuros)

-cand ma vede cu parul desfacut( de obicei il tin legat) ma ia in brate de gat ma mangaie pe par si imi spune.."mami bes"..( mami te iubesc) mor de drag, nu alta....
-am mers in bucatarie amandoi sa-mi termin eu cafeaua dupa ce a adormit briana. Darius imi arata cana si zice:
-sale( sare)
-eu: nu-i sare, mama , e cafea
-el:saleee...!
-eu: ca-fea..si iau o gura.....
-avea dreptate...turnase sare...


LA 1 AN SI 10 LUNI



-comunicam foarte bine. A inceput sa alature 2-3 cuvinte k sa se faca inteles
-ne iubeste si ne pup mult
-ne pune si pe noi sa ne pupam( ne apropie capetele) si e foarte fericit
-a inceput sa se joaca impreuna cu alti copii, dar sa fie mai mari.
pe cap si a fost tare incantat. nu s-a impotrivit, n-a comentat, dar i se parea tare ciudat apoi, cand isi punea mainile in cap

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu